Sunday 2 August 2020

KISAH LELAKI BERJAYA SEBELUM MATI

Seorang lelaki menangis dan rakan dia bertanya kepadanya mengapa dia menangis. Dan dia mengatakan bahawa saya hanya mempunyai seorang anak lelaki, saya telah berusaha sedaya upaya untuk mendidiknya agar dia menjadi orang yang hebat dan berjaya. 

Dengan rahmat Allah, dia dapat memperoleh semua sijil termasuk:

 🌺 SPM
 🌺 Diploma
 🌺 Sarjana Muda
 🌺 MSc
 🌺 Phd



TETAPI, Malangnya anak saya jatuh sakit dan doktor mengatakan bahawa mereka tidak dapat berbuat apa² dan satu²nya pilihan adalah kematian dalam 30 minit berikutnya. Dan anak saya menyuruh saya membawa semua sijil²nya dan saya membawanya. 

Apa yang boleh anak saya katakan ialah;  ayah, ini adalah sijil² kelulusan saya tetapi ayah tidak pernah menyuruh saya belajar membaca Al-Quran. Saya tidak tahu apa yang akan saya sampaikan kepada Allah nanti.


Tidak ada antara kita yang akan berkongsi mesej ini kerana ini bukan jenaka yang menarik. Tetapi jika anda cukup berani untuk menyampaikan pesanan ini, sila lakukan dan Allah akan memberikan ganjaran diatas apa yang anda ada untuk melakukannya.


HARAP KITA AMBIL PERHATIAN:

 🌹Mengaji Al-Quran seperti cara anda mempelajari pelajaran anda ketika tiba waktunya peperiksaan.
Takutlah kepada Allah seperti cara anda takut mati atau orang yang berkuasa

 🌹 Ingatlah Allah seperti anda mengingati nama anda

 🌹Rajah seperti itu adalah satu²nya perkara yang perlu dilakukan untuk pergi ke syurga

 🌹Puasa secara berkala

 🌹Luangkan masa untuk Allah

 🌹 Jadilah pelaku penyampai ke jalan Allah.


Mungkin 70% tidak akan meneruskan mesej ini tetapi saya harap anda akan kirimkan ini kepada semua umat Islam dalam senarai kenalan anda.

Semoga Allah Yang Maha Kuasa memberi ganjaran yang besar kepada anda semasa anda menyampaikan mesej ini... Insha Allah.

Moga Ada Kebaikan Pada Kita..(“,)👍

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...