Friday 22 December 2017

DOA MUSLIM

Ya Allah, aku mohon pada Mu Kau ampunkan dosa arwah abah yang telah pergi menemui Mu. Kau ampun kan dosa mak dan keluarga serta semua kaum Muslimin dan Muslimat.

Aku mohon pada Mu, terangilah kubur mereka dengan cahaya Mu. Janganlah Kau biarkan kubur mereka berada dalam kegelapan.

Ya Allah,

Jadikanlah kubur mereka sebagai salah satu daripada taman taman syurga Mu. Janganlah Kau biarkan kubur mereka menjadi salah satu daripada lubang lubang neraka Mu.

Ya Allah, Kau permudahkan urusan mereka untuk menjawab soalan Mungkar dan Nangkir di alam kubur ini ya Allah. Jauhilah mereka daripada perasaan resah dan gelisah.

Ya Allah, Kau jadikanlah kubur sebagai tempat untuk mereka beristirehat sementara menunggu hari kiamat.

Ya Allah, Kau berilah peluang untuk mereka menerima kitab mereka dengan tangan kanan. Janganlah Kau beri mereka kitab mereka dengan tangan kiri.

Ya Allah, Kau berilah peluang kepada mereka untuk minum air dari telaga Al Kauthar. Mudah mudahan dengan minuman itu mereka tidak akan haus buat selama lamanya.

Ya Allah, Kau masukkanlah mereka ke dalam 7 golongan hamba Mu yang mendapat Rahmat Mu di padang masyar nanti ya Allah. Permudahkanlah timbangan mereka di mizan nanti ya Allah. Kau beratkan amalan kebaikan mereka dan Kau hapuskan amalan kejahatan mereka.

Ya Allah, Kau permudahkanlah mereka untuk melintas titi siratal mustaqim nanti ya Allah. Permudahkanlah mereka untuk sampai ke syurga Mu. Janganlah Kau biarkan mereka terjatuh ke dalam lubang neraka Mu ya Allah.

Ya Allah, Kau masukkanlah mereka ke dalam syurga Mu dengan rahmat Mu tanpa dihisab. Kau jauhkanlah mereka masuk ke dalam neraka walau sesaat pun ya Allah.

Ya Allah, Kau perkenankanlah doa ku ini ya Allah. amin ya rabbal alamin...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...