Friday 3 May 2013

Restauran Tergantung Di Tebing Gunung




Restoran tergantung Fangweng ini terletak di wilayah Hubei, 12km utara bandar Yichang, China. Restoran ini terletak di kawasan pinggir bukit, gua dan taman darat yang popular di Lembah Happy daripada Gorge XilingRestoran ini mendapat namanya daripada Lu You, seorang penyair yang hebat dari Dinasti Song Selatan (1127-1279). 

Pintu masuk ke restoran ini ialah melalui jambatan konkrit yang sempit. Apa yang membuatkan ia menarik, ia dibina pada gua di pinggir bukit yang tergantung setinggi beberapa ratus kaki dari tanah di mana Sungai Chang Jiang  mengalir ke dalam Yangtze. Pelanggan boleh melihat air yang mengalir dari Sungai Yangtze.

Berjalan ke restoran dan ke lobi gua ,jalan 30 meter panjang telah dibina di sepanjang Cliffside itu. Ia membawa kepada satu lagi gua semula jadi, yang telah berubah menjadi sebuah dewan makan. Pencahayaan hangat dari siling. Sebahagian daripada dewan makan tergantung keluar dari gua, di mana beberapa meja makan diletakkan. Ini adalah tempat duduk yang tinggi di udara, di mana air yang mengalir boleh dilihat dari atas. Bagi yang sukakan cabaran, platform untuk bungee jumping disediakan di restoran ini. 






Para pengunjung dapat menikmati pemandangan yang indah dari 
atas penggungungan ini.



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...