Tuesday 4 December 2012

Lawak - Rahsia Usahawan Berjaya

Di suatu majlis untuk meraikan "Usahawan Paling Berjaya", seorang wartawan bertanyakan usahawan berkenaan, "Apakah rahsia kejayaan tuan
sehingga dapat membina perniagaan yang begitu besar dan tersohor?"

Jawab usahawan berkenaan, "Ada lima perkara yang menjadi asas kejayaan
saya.

Pertama, saya sentiasa bersikap adil kepada sesiapa sahaja.
Kedua, sentiasa bersikap jujur.

Ketiga, saya sentiasa menjual barangan
saya pada harga yang berpatutan.


Keempat, saya menjaga kebajikan
pekerja saya dengan baik.

Dan kelima, beberapa tahun lepas,
bapa mertua saya meninggal dunia dan
meninggalkan harta sebanyak lima belas juta ringgit kepada
anak perempuan tunggalnya."

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...