Friday 4 January 2013

Resort Berpantai Terbaik di Malaysia (Siri 1)

Jika anda ingin merasai percutian di Malaysia adalah yang terindah. Pastikan 10 resort terbaik yang terletak dipantai dikunjungi oleh anda...



10.  Bunga Raya Island Resort & Spa

Bunga Raya Island Resort & Spa terletak di tempat terpencil berhampiran dengan bandar Kota Kinabalu. Perkhidmatan Televisyen Kabel, pendingin hawa, internet berkelajuan tinggi dan bar mini disediakan di dalam setiap bilik. Vila-Vila di Bunga Raya Island Resort & Spa juga mempunyai balkoni. Resort pantai ini mempunyai kemudahan moden tetapi reka bentuk gabungan banyak seni bina Borneo seperti pembinaan kayu serta mempunyai pemandangan yang menghadap ke Laut China Selatan.

9. Westin Langkawi Resort & Spa

Terletak di kawasan semula jadi yang indah di Pulau Langkawi, Westin Langkawi Resort & Spa dengan menawarkan pantai peribadinya sendiri. Direka dengan menarik dengan hiasan kontemporari, kesemua 202 bilik dan suite menawarkan kemudahan moden seperti TV plasma 42 "dengan saluran satelit dan akses internet. Para tetamu boleh menyejukkan badan di kolam renang infiniti, kolam renang atau di pantai berpasir putih sambil menikmati pemandangan indah pulau-pulau berhampiran.

8. Tanjung Rhu Resort

Tanjung Rhu terletak di hujung utara Langkawi yang merupakan salah satu pantai yang paling aman dan indah di pulau itu. Ia adalah resort yang terletak dipulau dan seterusnya memastikan ianya eksklusif dan privasi bagi tetamu. Resort ini diapit oleh landskap gua batu kapur yang berabad-abad lamanya dan pulau-pulau yang tidak didiami. Setiap bilik adalah luas, dengan lantai kayu dan tingkap-tingkap yang besar, tiupan angin tropika dan pilihan taman, kolam atau pemandangan laut amatlah mempesonakan.

7. Shangri-La Tanjung Aru Resort & Spa

Shangri-La Tanjung Aru Resort & Spa terletak di persekitaran semulajadi yang indah di Kota Kinabalu disamping tempat membeli-belah dan pusat hiburan berhampiran. Para tetamu boleh memilih antara enam restoran dan bar yang berbeza. Hotel ini juga menawarkan perkhidmatan spa yang luas untuk para tetamu.

6.  Shangri-La Rasa Ria Resort

Shangri-La Rasa Ria Resort terletak hanya lebih setengah jam dari pusat bandar Kota Kinabalu. Hotel ini terletak berhampiran perairan jernih dan pantai bersih. Kemudahan di hotel ini mempunyai sebuah restoran yang menyajikan hidangan California, gimnasium, bilik wap dan perkhidmatan urut. Terdapat juga kolam renang dan mempunyai padang golf sendiri.





 mari oh mari, kita pergi bercuti.....

sumber :touropia.com



1 comment:

  1. bestnya klau ada yg ajak pergi bercuti ke salah satu tempat tuuuuuuu :-)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...