Friday 4 January 2013

Resort Berpantai Terbaik di Malaysia (Siri 2)


5. Pangkor Laut Resort

Pangkor Laut Resort adalah sebuah pulau milik persendirian yang terletak tiga kilometer dari Pantai Barat Malaysia di sepanjang Selat Melaka. Tiada resort lain di pulau itu, hanya teluk terpencil di sekitar pantai bersih dan perasaan yang mendalam tentang ketenangan dikhaskan semata-mata untuk para tetamu. Vila-vila diletakkan di sepanjang pulau, di lereng bukit di hutan hujan tropika dan lain-lain menghadap pantai dengan pemandangan laut yang indah.


4. Four Seasons Resort Langkawi

Four Seasons Resort Langkawi terletak di Pantai Tanjung Rhu. Semua tetamu astaka dan villa menawarkan bunyi menenangkan lautan dan pemandangan matahari terbenam di luar pantai. Penginapan tetamu adalah gabungan elemen-elemen reka bentuk tradisional Malaysia dan ciri-ciri resort kontemporari, dengan lantai kayu, siling yang tinggi dan beranda terbuka yang besar. Vila-vila menawarkan privasi lengkap yang menghadap laut biru. Patio yang luas di luar bilik dilengkapi dengan meja makan untuk empat dan katil sofa besar. Ruang tamu termasuk televisyen skrin plasma 42 inci dan internet kelajuan tinggi.


3. The Datai Langkawi Hotel

The Datai Langkawi Hotel menawarkan pelbagai vila dan suite yang ditetapkan dengan suasana hutan hujan tropika dalam jarak yang dekat ke pantai. Kemudahan yang banyak dan termasuk gimnasium, kelab kesihatan, sauna dan dua kolam. Selain itu, pemandangan yang menakjubkan melalui puncak pokok ke laut di bawah. Kolam lain terletak berhampiran pantai bagi mereka yang ingin menikmati bayu laut yang menyegarkan. Resort ini mengandungi lima restoran khusus menghidangkan pelbagai masakan global. Terletak sehingga tinggi di kanopi hutan hujan, restoran Pavilion misalnya menyajikan masakan Thai asli dalam suasana yang terbuka.


 2. The Danna Langkawi

The Danna Langkawi terletak di Pantai Kok di barat laut Pulau Langkawi. Terletak di dalam sebuah bangunan lima tingkat, resort pantai ini menawarkan pemandangan laut, marina dan gunung. Ia dilengkapi dengan kemudahan seperti pusat kecergasan, spa, dan bilik permainan. Hotel mewah didatangkan dengan gabungan reka bentuk seni bina tempatan dan gaya kolonial British, dengan kehijauan bertenaga di halaman berlandskap menghadap ke kolam renang. Sebanyak 125 bilik dan suite dilengkapi dengan pelbagai kemudahan moden dan direka dengan lantai kayu dan pertukangan kayu buatan tangan.


1. Casa del Mar Langkawi 

Dinilai sebagai salah satu terbaik di Malaysia pantai resort, Casa del Mar Langkawi, terletak di Pantai Cenang. Ini adalah salah satu kawasan hiburan yang paling popular di Langkawi dengan pelbagai pilihan restoran dan pub berhampiran. Semua bilik hotel menghadap ke laut dan disejukkan oleh penghawa dingin dan kipas siling. Lantai ke siling gambar gelongsor. menyediakan pemandangan yang hebat dari Pantai Cenang. Bilik Deluxe terletak di tingkat bawah dan suite di tingkat pertama.



sumber :touropia.com




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...