Tuesday 18 June 2013

7 Perkara Yang Wajib Kita Ingati


 
1. Saya dipesan supaya suka kepada orang-orang miskin 
dan mendekati mereka

2. Saya dipesan supaya selalu melihat kepada orang-orang yang dibawahku dan tidak melihat pada orang-orang yang diatasku

3. Saya dipesan supaya tetap menghubungi kaum kerabat meskipun mereka jauh dan memutuskan hubungan

4. Saya dipesan supaya memperbanyakkan membaca: Laa haula 
walaa quwwata illa billahi, kerana itu sebagai perbendaharaan 
kebaikan atau tabungannya

5. Saya dipesan supaya jangan minta apapun dari sesama manusia

6. Saya dipesan supaya jangan takut didalam melaksanakan hukum 
Allah s.w.t. dari cela (ejekan) orang-orang yang mengejek

7. Saya dipesan supaya selalu berkata benar meskipun pahit dan berat


p/s : Ingatan kita bersama............




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...